Bizi Facebook'tan Takip Edin Bizi Twitter'dan Takip Edin Bizi YouTube'dan Takip Edin Bizi LinkedIN'den Takip Edin

Baskı Güvenliğinizin Tehlikede Olabileceğinin 5 İşareti

 

Ofisinizin güvenliğini önemsiyor, bu konuda önemli yatırımlar yapıyor, işletmenize yeni sistemler entegre ediyor ve BT ekibinizi sürekli geliştiriyorsunuz. Peki, baskı güvenliği konusunda ne gibi önlemler alıyorsunuz?

Baskı güvenliğine dair bir stratejiniz yoksa, yani ofis tipi yazıcı ve çok fonksiyonlu fotokopi makinelerinizi (MFP) genel güvenlik stratejinizin dışında bırakıyorsanız, işlediğiniz ve tuttuğunuz kişisel veriler ve işletmenize ait hassas bilgileri kötü amaçlı kişilerden gelebilecek saldırılara ve zararlı yazılımlara karşı savunmasız bırakıyor olabilirsiniz. Aşağıdaki maddelerden bir ya da birkaçı işletmenizdeki günlük çalışma ortamı için geçerliyse, baskı güvenliğini sağlamak için bir an önce harekete geçmeniz gerekiyor demektir.

1. Dokümanların baskı cihazı tepsilerinde unutulması.

Yazıcı ya da fotokopi makinesi tepsisinde unutulmuş dokümanlar göze pek korkutucu görünmeyebilir, peki ya bu dokümanlar kurumsal açıdan hassas bilgiler ya da kişisel veriler içeriyorsa?

Baskı cihazlarının çıktı hanelerinde savunmasız bırakılan dokümanlar kötü niyetli kişiler tarafından göz açıp kapayıncaya kadar ele geçirilebilir ya da meraklı gözler tarafından önemi anlaşılmaksızın okunabilir ve bu durum işletmenizi olası bir veri güvenliği ihlali riskiyle karşı karşıya bırakır. Eğer bu durum ofisinizde sık sık yaşanıyorsa, bir güvenli baskı yazılımı edinmenin vakti gelmiş demektir.

2. Dışarıdan gelen ziyaretçiler de dahil ofiste bulunan herkesin baskı cihazlarını sınırsızca kullanabilmesi.

Modern çok fonksiyonlu fotokopi makinelerinin (MFP) çoğu hedef bir klasöre, e-posta hesabına ya da faks adresine tarama yapabilir. Ofis yazıcıları ve MFP'lerin güvenliği gerektiği şekilde sağlanmıyorsa, bu fonksiyon yetkisiz kullanıcıların kötü niyetli veya kasıtsız olarak güvenilmeyen alıcılara e-posta veya faks göndermelerini mümkün kılabilir. Bunun yanı sıra cihazların USB girişlerinin denetim dışı kullanılması da veri güvenliği açısından son derece risklidir. Hassas belgeler barındıran USB bellekler küçük yapıları nedeniyle kolayca kaybedilebilir ya da barındırdıkları virüslerin ve casus yazılımları baskı cihazları üzerinden işletme sistemlerine sızmasına neden olabilirler.

3. Ofiste gerçekleştirilen baskı işlerinin takip edilememesi.

Ofiste hangi kullanıcıların hangi yazıcı / MFP işlevlerine erişimi olduğunu bilmek ve kullanıcı, departman ve/veya proje bazlı baskı hacimlerini düzenli aralıklarla takip etmek baskı güvenliğini geliştireceği gibi baskı maliyetleri açısından da size avantaj sağlayacaktır. Eğer kimin, hangi baskı işlerini gerçekleştirebildiğini ve bu işlevleri hangi amaçlar için, ne sıklıkla kullandığını takip edemiyorsanız işletmeniz ciddi veri sızıntısı riskleriyle karşı karşıya olabilir.

4. Taranarak depolanan belgelere tüm çalışanların erişebilmesi.

Kapsamlı bir doküman yönetimi politikanız yoksa, işletmenizdeki tüm çalışanlar depolama amacıyla taranan ve hassas ve/veya kişisel veriler içeren belgelere (faturalar, irsaliyeler, maaş bilgileri vb.) kolayca erişebilir. Çalışanlarınız bu belgelere yanlışlıkla rastlayabilir ve onları kötü niyet olmaksızın görüntüleyebilirler, ancak bu durum bu tarz güvenlik açıklarının kurumsal bilgileri riske attığı gerçeğini değiştirmez.

5. Yazıcı ve MFP’lerin kira sözleşmesi bitiminde taşıdıkları bilgiler temizlenmeden işletmeden çıkarılması.

Baskı işleri, ofis baskı cihazlarının dahili sürücülerinde kullanım ömrü boyunca depolanır. Eğer baskı cihazlarınızı kiralıyorsanız, kira sözleşmesi bitiminde bu sürücülerin veri temizleme ve veri üzerine yazma yöntemleriyle temizlendiğinden emin olmanız gerekir. Aksi takdirde bu depolama birimleri kötü amaçlı kişilerce ele geçirilip içerdikleri bilgilere erişilebilir.

KYOCERA Document Solutions’ın gelişmiş Maliyet Kontrol ve Güvenlik çözümleri konusunda daha ayrıntılı bilgi için bize ulaşın. 

Scroll to top