Bizi Facebook'tan Takip Edin Bizi Twitter'dan Takip Edin Bizi YouTube'dan Takip Edin Bizi LinkedIN'den Takip Edin

Marka Kişiliği: Dijital marka çalışmasında diğerlerinden çok daha önemli bir etken

 

Şirketler potansiyel müşterileri ile etkileşime geçmenin yollarını ararken, bilinçli veya bilinçsiz bir şekilde bir etken devreye girer: marka kimliği.

Kurumların hedef kitlelerinin karşısına ne şekilde çıktığı, o hedef kitle nezdinde kurumla ilgili ilk izlenimi oluşturur ve bu güçlü bir ilişki kurmak açısından önemli olabilir.  İlk izlenim, öncelikle markanın kişiliğiyle oluşur.

Kyocera Document Solutions için bu, marka kişiliğimizin marka yenileme projemizin en değerli parçası olduğu anlamına gelir. Değerlerimizi tanımlamak, bunları doğru bir şekilde yansıtmak ve her zaman uygun olmasını ve paylaşılmasını sağlamak önceliğimiz haline gelmiştir.

Bir marka kişiliğinin tanımlanması

Bir markayı tanımlayabilmek için hayati önem taşıyan ilk adım markayı anlamaktır. Kurumun ve iş gücünün günlük faaliyetlerini yürütme şeklini oluşturan son derece önemli üç özellik belirledik.

Birincisi, asla öğrenmeyi bırakmamanızdır. 60 yılı aşkın bir süredir inovasyon sağlamamıza rağmen, öğrenmeye ve yeni zorluklarla karşılaşmaya devam ediyoruz. Bu zorluklarla doğrudan mücadele etmek, bilgi birikimimizi arttırma ve karşılaşılan her sorudan anlamlı ve değerli cevaplar alma isteğimiz açısından önemlidir.

İkinci etken ise iyimserliktir. Teknoloji ilerlerken ve çevremizi tehdit eden durumların sayısı artarken, geleceğin dünyaya hem iyi hem de kötü değişiklikler getireceğini biliyoruz. Kurumumuz, bir arada hareket ederek bu değişimlerle yüzleşebileceğimizden ve dünyamızı daha erişilebilir hale getirmek ve herkesi güçlü kılmak için bu değişimleri kabullenebileceğimizden emindir.

Son olarak, gerçekçi olmaya devam ediyoruz. Alanımızda uzman olabiliriz, ancak dürüstlük ve bütünlük, faaliyet gösterme yöntemimiz açısından hayati öneme sahiptir. Sürekli olarak öğrenerek, her zaman edinebileceğimiz daha fazla bilgi olduğunu biliyoruz. Bu bilgiyi paylaşmak alçakgönüllü bir yaklaşımı gerekli kılıyor ve bu da kişiliğimizin temelidir.

Bir marka kişiliğinin yansıtılması

Marka kişiliği birçok şekilde paylaşılır. Çevrimiçi, çevrimdışı veya yüz yüze olmasına bakılmaksızın şirketler, paydaşlarıyla olan her türlü etkileşimde marka kişiliklerini yansıtmaya çalışmalıdır.

Şirketin görsel olarak tanımlama yöntemi, ne tür bir şirket olmak istediklerini, sahip olmak istedikleri müşterileri ve çevrelerindeki dünyada sahip olmak istedikleri etkiyi gösterir. Bu nedenle, bu marka projesine ilişkin yatırımın büyük bir kısmını insan ve insan dokunuşunun önemini vurgulayacak görselliğe yaptık.

İkinci olarak, markanın paydaşlarıyla etkileşime geçme yöntemidir. Paydaşlara büyümenin yeni yollarını bulma konusunda tavsiye ve yardım sunmayı amaçlayan bilgilendirici bir ses tonuyla, müşterilerimize onlarla birlikte öğrendiğimizi göstermek istiyoruz. Küçük bir seramik operasyonundan çok uluslu bir şirkete giden tarihimizde her zaman uyguladığımız yaklaşım buydu.

Bir marka kişiliğini hayata geçirme

Bununla birlikte bir marka kimliği, bir ekranda ya da basılı materyallerde tek başına mevcut olan bir şey değildir. Bir marka kişiliği, kurumda çalışmalar yürütülürken günlük yaşamın temel bir parçası olmalıdır.

Bu, şirket felsefemizde anlaşılır bir şekilde anlatılıyor. Kurucumuz Dr. Kazuo Inamori tarafından tanımlanan felsefemiz, çalışanlarımızın ne şekilde davranması gerektiğini ve belirlememiz gereken hedefleri tanımlayan etkenlerin ana hatlarını verir.

“Kutsal olana saygı duy ve insanları sev” hedefiyle çalışanlarımız, Dr. Inamori tarafından belirlenen değerlerin birer marka elçisi olduklarını bilir.

Markanın görsel kimliğiyle yansıtılan insan dokunuşunun oluşturulmasıyla, kontağın hangi dijital temas noktamızdan geldiğine bakılmaksızın her bir etkileşime bir kişisel yaklaşım eklemek istiyoruz. Bu şekilde, paydaşlarımıza uzun ömürlü bir izlenim sağlayabiliriz.

Bir marka kişiliğinin sürdürülmesi ve geliştirilmesi

Felsefemiz 60 yılı aşkın bir süre önce yazılmıştı, ancak global marka kişiliğimiz sürekli olarak değişiyor ve gelişiyor. Kyocera Document Solutions gibi şirketler yeni zorluklarla karşılaştığından, hedeflerimizi ve amaçlarımızı içerisinde faaliyet gösterdiğimiz ortama uygun hale getirmemiz gerekiyor.

Bu marka modernizasyonunun şirketin önemli değerlerini geliştirmesi gibi; değişim, bu uyarlamaları daha iyi kabullenmemize ve içerisinde yaşadığımız topluma daha uygun ve daha güçlü bir kişilik oluşturmamıza yardımcı olacak.

Scroll to top