Dili değiştir
Ülke değiştir

Şirketlerin görsel kimliklerini güçlendirmeleri gerekiyor

Kalabalığın arasından sıyrılmak markanızın ilgi düzeyi ve anlamı üzerinde büyük bir etki yaratabilir
overhead shot of people working with colour charts

Bir markanın görsel kimliğinin dijital dünyada önemli olmasının üç nedeni

Webde gezinirken, kullanıcılar dikkatlerini çekmek isteyen markalardan reklamlar, resimler, sosyal medya gönderileri ve daha fazlası tarafından sürekli olarak bombalanıyor. Kalabalıktan sıyrılan bir marka olmak, markanızın alaka düzeyi ve anlamı üzerinde büyük bir etki yaratabilir.

Aynı şekilde, çevrimdışı dünyada da görünüşler önemlidir. Dijital olarak, bir marka ile başarıya ulaşmak için göz alıcı ve tanınabilir bir kimliğe sahip olmak çok önemlidir. Sektörler değiştikçe markalar da değişmeli ve güçlü bir görsel kimlik hazırlamak önemli bir adımdır.

Kyocera Document Solutions'ta bir marka modernizasyon projesine giriştiğimizden, güçlü bir görsel kimliğin kuruluşumuz için ne anlama gelebileceğini belirledik. Bunu inşa etmek için, şirketin temel değerlerimizi tanımlayan felsefesinin temel direklerine odaklanmak zorunluydu.

Bir markanın kimliğinin önemli olmasının üç nedeni

Burada, görsel kimliğimizi en küçük ayrıntıya kadar tanımlamak için çok fazla zaman ve çaba harcadığımızın üç nedeni üzerinde düşünüyoruz:

  • 1. İlk İzlenim

    1. İlk İzlenim

    There is only one chance to make a good first impression. When we began this journey we asked ourselves: How can we make a first impression that will stay with our stakeholders? We knew that to do so required time and a team effort, involving all of our stakeholders across the globe. 

    We recognised that our brand must be conscious of the need to be memorable. A uniform approach or style could be key to a browser making sense of everything, when they have only come across our brand in one or two of our countless digital touchpoints. 

    Achieving the right balance between catching the eye of a customer or becoming over-powering is essential. Failure to do so not only places the design style in jeopardy, but worse could turn off potential customers. Getting it right first time mattered, equally as for a graduate in their first job interview or for a multi-national brand in their digital marketing campaign. 

    1. İlk İzlenim
    1. İlk İzlenim

    İyi bir ilk izlenim bırakmak için sadece bir şans var.

  • 2. Kişiliği iletmek

    2. Kişiliği iletmek

    For companies like ours, demonstrating the personality and values of the brand truly matters. Getting this across through branding can be a challenge, but it’s one that we have sought to execute through a range of different approaches. For example, the colour green was added to our colour palette in order to reflect our keen desire and focus upon being environmentally friendly and ecologically sustainable. It’s something we’ve achieved with the success of our pioneering ECOSYS range in terms of our product portfolio, but we had to find a way to show this in our branding too.

    We wanted to represent the world in which we are all working. A world full of unstructured data and information that does little but confuse many companies. We looked to provide structure, using a grid to represent each piece of data that comes into our workplaces as a single plot in a structured environment.

    Emerging through the grid are images of us, humans, at work. In order to provide this structure, we must have the human element to be able to put business knowledge and expertise to work. 

    Finally, we created a series of hand-drawn gestures. These symbols overlay the grid, showing the importance of the human touch. For companies with values as strong as ours at Kyocera, this is crucial. We believe that the human touch is essential to convert data into knowledge that will provide us with real value.

    2. Kişiliği iletmek
    2. Kişiliği iletmek

    Bizimki gibi şirketler için markanın kişiliğini ve değerlerini göstermek gerçekten önemlidir.

  • 3. Uzun vadeli katılım sağlamak

    3. Uzun vadeli katılım sağlamak

    Changing a brand is a major decision for a company and planning for the future must be taken into account. To keep it relevant and meaningful in the long-term is essential to providing customer interaction and engagement, and is the only way to guarantee brand recall over longer periods.

    Companies often experience changes, and we have anticipated this and are continuously planning for in the years ahead. We must ensure that our new identity can be applied to all of these scenarios, a factor which has been paramount. Change is the only constant, and brands must be ready to embrace all that comes their way. 

    In some cases, this will include planning and preparations for entry into new industries or new markets. That means considering various cultures and understanding that there are a number of ways of in which communication will differ significantly. Finding an identity which is flexible and adaptable to match every possible need is the goal of any designer. After all, the brand appearance is how customers will come to know our company, wherever they may be and whatever their interests could be. 

    3. Uzun vadeli katılım sağlamak
    3. Uzun vadeli katılım sağlamak

    Bir markanın değiştirilmesi, bir şirket için önemli bir karardır ve geleceği planlamak dikkate alınmalıdır.

Bizimle iletişime geçin

Destek ekibimiz Kyocera ürün ve hizmetleriyle ilgili sorularınızı yanıtlamak için her zaman yanınızda.

Çerezler ve gizliliğiniz

Web sitemizin nasıl kullanıldığını daha iyi anlayabilmemiz için web sitemizle etkileşimleri kolay ve etkili, istatistiksel yapmak ve reklamları sizin için uyarlamak amacıyla temel çerezleri kullanıyoruz. Aşağıdaki 'Tercihler' düğmesini kullanarak çerez tercihlerinizi seçebilir veya tüm çerezlere devam etmek için 'Kabul ediyorum' seçeneğini belirleyebilirsiniz.

Çerez tercihleri

Web sitemizin düzgün çalıştığından emin olmak için veya ara sıra, isteğiniz üzerine bir hizmet sunmak (çerez tercihlerinizi yönetmek gibi) için çerezleri kullanıyoruz. Bu çerezler, tarayıcınızı engelleyecek şekilde ayarlamadığınız sürece her zaman etkindir; bu, web sitesinin bazı bölümlerinin beklendiği gibi çalışmasını engelleyebilir.

Bu çerezler, web sitemizin performansını ölçmemize ve geliştirmemize olanak tanır.

Bu çerezler yalnızca onayınızı vermeniz durumunda yerleştirilir. İlgi alanlarınıza göre içerik göstermek ve size kişiselleştirilmiş reklam göstermek için Web sitemizi nasıl tıklayıp ziyaret ettiğinizi takip etmek için Pazarlama çerezleri kullanıyoruz. Şu anda bu çerezleri kabul etmiyorsunuz. İsterseniz lütfen bu kutuyu işaretleyin.