Dili değiştir
Ülke değiştir

İçerik yönetiminin tarihi: Mağara resimlerinden faturalarınıza

İçerik, çağlar boyunca önemli ölçüde değişti, ancak özü aynı kaldı.
content history

Sizden içerik yönetimi çözümlerinin kökenlerini düşünmenizi isteseydik, aklınıza ne gelirdi? Muhtemelen modern iş dünyasını ve herkesin ilk aklına gelen dijital dönüşümü düşünürsünüz. Ama ya bundan çok daha geriye gittiğini söylesek? Hatta taş devrine dönelim!

Biz insanlar uzun zamandır çevremizdeki dünyanın gizemlerinden etkileniyoruz ve birçok kültürde bunu anlama girişimlerimiz kayıt tutmayı içeriyordu. Çevre ve yaban hayatı hakkında bilgi depolamak için ustaca bir yöntem sağlayan mağara resimleri bunun en eski örneğidir.

İlk şehirlerin ortaya çıkışıyla daha ayrıntılı bilgileri kaydetme ihtiyacı doğdu. Antik Babil'de veri depolama için tercih edilen malzeme olan dikili taşlar ve kil tabletler üzerine oyulmuş sözleşme yönetim yazılımının Mezopotamya’daki muadili olan Hammurabi Kanunları’nı düşünün.

Zaman çizelgesinde biraz daha ileride, Antik Çağ'da, papirüs parşömenlerinde edebi ve bilimsel eserler depolanmıştır. Büyük İskenderiye Kütüphanesi'nde en iyi zamanında bir milyon eser olduğu ve bunun da onu dönemin veri arşiv başkenti yaptığı düşünülüyordu. Romalılar da etkin bilgi yönetiminin önemini anladılar ve kontrollerini genişletmek için tarihin ilk posta hizmetini yarattılar.

Kağıt icat edildiğinde, bambu veya ipekten daha ucuz ve daha uygun olduğu için veri kaydetmek için tercih edilen araç haline geldi. Bu, Gutenberg'in, önemli belgelerin birden fazla versiyonunu oluşturmanın bir yolu olarak 14. yüzyılda matbaayı geliştirmesinin yolunu açtı. Gutenberg’in cihazı, çağdaş toplum üzerindeki etkisi ile günümüzün dijital dönüşümüne benzer şekilde bilgi üretmeyi, kopyalamayı ve paylaşmayı kolaylaştırdı.

On dokuzuncu yüzyılın ortalarında telgrafın gelişi telekomünikasyonda devrim yarattı. İnsanlar aniden gerçek zamanlı olarak bir kıtadan diğerine elektronik olarak bilgi gönderebilir hale geldiler. Telefon, insanların sınırlar ve okyanuslar arasında anında birbirleriyle veri paylaşmasına sağlayarak bu trendi sürdürdü.

Modern bilgisayarların ve internetin icadı, içerik yönetimi hakkında düşünme şeklimizi tamamen yeniden şekillendirdi.Dijital çağda, her sektördeki işletmeleri optimize etmek için kullanabileceğimiz sonsuz bir veri akışına erişebiliyoruz. Fatura ve sözleşmeleri manuel olarak işlemenin modasının geçtiği hissediliyorsa, bunun nedeni budur! Kağıtsız ofisin yükselişi, sadece birkaç yıl önceki belgeleri Hammurabi’nin kil tabletleri kadar eski hissettirecek. İçerik Hizmetleri, bilgi yönetiminin modern yanıtıdır ve işletmenizde değerli verileri verimli bir şekilde arşivlemenizi, korumanızı ve paylaşmanızı sağlar.

history content

İnfografiği indirin

Taş devrinden masanızda duran faturaya kadar içeriğin tarihi hakkında her şeyi
öğrenin. İnsanlar her zaman yarattığı içeriği işlemek ve depolamak için bir yol
bulmuştur ve şimdi sıra sizde.

Araştırmayı indirin

Kyocera'nın Avrupa’da İş Dünyasında Dijitalleşme 2019 Öngörüleri altı büyük pazarda yürütülen derinlemesine çalışmanın sonuçlarıyla bölge genelinde dijital dönüşümün durumunu değerlendiriyor.

Çerezler ve gizliliğiniz

Web sitemizin nasıl kullanıldığını daha iyi anlayabilmemiz için web sitemizle etkileşimleri kolay ve etkili, istatistiksel yapmak ve reklamları sizin için uyarlamak amacıyla temel çerezleri kullanıyoruz. Aşağıdaki 'Tercihler' düğmesini kullanarak çerez tercihlerinizi seçebilir veya tüm çerezlere devam etmek için 'Kabul ediyorum' seçeneğini belirleyebilirsiniz.

Çerez tercihleri

Zorunlu alan

Web sitemizin düzgün çalıştığından emin olmak için veya ara sıra, isteğiniz üzerine bir hizmet sunmak (çerez tercihlerinizi yönetmek gibi) için çerezleri kullanıyoruz. Bu çerezler, tarayıcınızı engelleyecek şekilde ayarlamadığınız sürece her zaman etkindir; bu, web sitesinin bazı bölümlerinin beklendiği gibi çalışmasını engelleyebilir.

Zorunlu alan

Bu çerezler, web sitemizin performansını ölçmemize ve geliştirmemize olanak tanır.

Zorunlu alan

Bu çerezler yalnızca onayınızı vermeniz durumunda yerleştirilir. İlgi alanlarınıza göre içerik göstermek ve size kişiselleştirilmiş reklam göstermek için Web sitemizi nasıl tıklayıp ziyaret ettiğinizi takip etmek için Pazarlama çerezleri kullanıyoruz. Şu anda bu çerezleri kabul etmiyorsunuz. İsterseniz lütfen bu kutuyu işaretleyin.