Dili değiştir
Ülke değiştir

Ebbenhorst: İnovasyon, inkjet'i dijital baskının geleceği yapıyor

Kyocera Donanım Uzmanı, üretim baskısının geleceği hakkındaki vizyonunu paylaşıyor.
görüşme

Marcel Ebbenhorst, Kyocera Document Solutions Avrupa ofisimizdeki Donanım Uzmanımızdır. Endüstrimizin deneyimlediği bu dönüşüm hakkındaki sorulara kim ondan daha iyi yanıt verebilir ki?  Mürekkep püskürtme teknolojisindeki gelişmeler sayesinde, bu yöntem artık üretim baskısı için uygun hale gelmiştir. İşletmelerin, yüksek hacimli çıktılar almak için kullandıkları yöntemleri yeniden gözden geçirmelerinin tam zamanı.

1. Üretim Baskısını nasıl tanımlarsınız? 

Bu önemli baskı yöntemini tanımlamanın birden fazla yolu vardır. Bir iş ve fırsat perspektifinden bakıldığında, üretim baskısı günümüz modern iş dünyasındaki herhangi bir büyük yazıcı sağlayıcısı için en önemli büyüme alanlarından biri olarak görülebilir. 

Üretim baskısı, bu baskı şirketlerinin tüketicinin ürün ve son iş modelleri ile etkileşimini artırmasına olanak tanır; bu da esas olarak üretim baskısını diğer yöntemlerden ayıran
şeydir. Tüketicilerinizin süreçlerini daha iyi anlayarak, onlar için daha yeterli baskı çözümleri sağlayabilirsiniz. 

2. Üretim Baskısından en çok hangi sektörlerin
faydalanabileceğini düşünüyorsunuz?

Baskı kullanan herhangi bir endüstri bundan fayda sağlayabilir. Genel olarak bakıldığında, son yirmi yıldır çeşitli ürünlerin hacmi ve talebi açısından muazzam bir piyasa baskısı görüldü. Mali kriz bu sektörü oldukça ağır bir şekilde etkiledi ve işletmeleri baskı kapasitelerini düşürmeye zorladı. Bu durum günümüzde dengelendi ve üretim baskısı gerçekten iş rakamlarını artırabilir ve pazara yenilik getirebilir hale geldi.

Üretim baskısı, firmalara daha düşük fiyatlarla basılı içerik üretmeye devam etmeleri için bir platform sağlar. Ancak şimdi daha da düşük maliyetli bir şekilde daha fazla kar elde etmelerini de sağlıyor. Birçok işletmenin tüketiciler için cazip kalmak adına
fiyatlarını düşürdüğü bilinmektedir ve şimdi bu işletmeler üretim baskısı ile
düşük fiyatları sürdürülebilir bir şekilde korumaya devam edebilirler. 

Bununla birlikte üretim maliyetlerini kontrol etmek, günümüzde basılı içerik oluşturan şirketler için tek hedef olamaz. İşletmeler, müşterilerine katma değer sağlamaları gerektiğini anlamaya başladılar. Artık başarılı bir gelecek vaat eden işletmeler, yalnızca
maliyetleri düşürmeyi hedeflemek yerine dokümanlarını daha cazip ve değerli hale getirmeye öncelik verenler. Bu, birçok şirketin şu anda mücadele ettiği bir sorun ancak değer sunmak için yeni yaratıcı yollar öneren dijital cihazlar tarafından çözülebilecek bir durum. 

  3. Üretim baskısı iş başarısını tam olarak nasıl sağlayacak? 

İşletmeler temel olarak iki sebepten üretim baskısından kazanç elde etmeyi amaçlar. Bunlardan birincisi daha düşük maliyetli baskı teknikleri sunmak, ikincisi ise, nihai ürüne değer katan içerik özelleştirme ve kişiselleştirme konusunda bir fırsatlar dünyası
açmaktır. 

Üretim baskısı, sektörde yenilik yapmak için çabalayan, daha müşteri merkezli olmaya odaklanan ve maliyet yönetiminin ötesine bakmayı reddeden şirketler için bir fırsattır.
Baskı işinin veri zekası kısmı, günümüzde özellikle de bu tarz bir sektörlerde yer alan işletmeler için hayati önem taşımaktadır. Piyasada en fazla karlılığı elde edenşirketler, veri zekasını stratejilerine entegre edenler olup, değişken baskılar  gibi üretim baskısının sunduğu yenilikçi özellikler, bu şirketleri rekabette öne çıkaracaktır. Bu da şirketlerin neden sadece kısa vadeli maliyet azaltma önlemlerine odaklanmak yerine orta ve uzun vadeli düşünmeleri gerektiğini kanıtlamaktadır. 

Bu, işletmeler için en büyük zorluklardan birini temsil eder. Bilgi edinmek ve veri istihbarat entegrasyonunu artırmak önümüzdeki yıllarda anahtar olacak. Bu şirketler
teknolojide yeni fırsatlar sunan bir yenilik olduğunda içeriklerini yıllardır olduğu gibi üretmeye devam etmeyi bekleyemezler. 

Bunu yapmak isteyen şirketler, Kyocera Document Solutions gibi daha uzman satıcılarla iletişime geçerek bunu başarabilir. Bizim gibi şirketlerle ortaklık kurarak, yeni yazılım
ve iş modelleri hakkında yeterli bilgi ve eğitim alabilirler. Kyocera’nın veri yönetimi konusundaki uzmanlığı, şirketlere verilerini daha değerli baskılara dönüştürme konusunda danışmanlık yapma ve rehberlik etme imkanı veriyor. 

4. Üretim baskısına geçişten kazanç sağlayabilecek başka sektörler var mı? 

Elbette. Finans, sigorta ve eğitim sektörleri buna harika birer örnektirler. Bu sektörlerdeki şirketlerin çok büyük hacimli baskı gereksinimleri, modern bir üretim yazıcısı tarafından kolayca ve verimli bir şekilde yönetilebilir. Bu tür baskılar
sayesinde, bu işletmeler fazla stok yapmamaya dikkat ederek baskı çıktıları üzerinde tam kontrol sahibi olabilirler. Daha da önemlisi, okulların ve üniversitelerin yanı sıra sigorta ve finans şirketlerinin, öğrencileri ve müşterileri için çok sayıda kişiselleştirilmiş belge göndermeleri gerekir. Günümüzde dijital üretim yazıcılarının sunduğu değişken veri girişi seçenekleri bunun için mükemmel bir çözümdür. 

Kurumlar bu cihazların sağladıkları potansiyel avantajları fark ettiğinden, bu sektörlerde üretim baskısı eğiliminin arttığını görmeye başladık. Günümüzde özellikle monokrom
baskı cihazları ile bu alana giriş yapan birçok işletme görüyoruz. 

5. Üretim baskısı alanında analogdan dijital baskıya
geçişi sağlayan nedir?

Herkes kendi içeriği ile daha yaratıcılaşıyor. Daha yaratıcı içerik üretmek için artan bir gereksinim var. Mali kriz şirketleri vurduğunda, vazgeçilen ilk şeylerden biri pazarlama
bütçesi idi. Şirketler önce pazarlama taktiklerine ayırdıkları fonları azaltmaya başladılar ve içeriklerini kendi ellerine aldılar ve sonra da bundan daha fazla değer yaratmak istediler. Şimdi, tüketiciler her zamankinden daha iyi, göz alıcı ve ayrıntılı içerik talep ediyorlar ve şirketler bu ihtiyaçları kolayca yerine getirmek ve çok talep gören bu faydayı sağlamak için değişken veri girişine yönelebiliyor. 

Üretim baskısının öne sürdüğü bir diğer çözüm de atık azaltmadır. Aşırı stoklar, üretim baskısının içerdiği teknolojiyle kolayca halledilebilir ve ortadan kaldırılabilir. Firmaların
ölçek ekonomisine ulaşmak için artık fazla baskı yapmasına gerek yoktur. Bu cihazlar aynı zamanda maliyetleri düşürmeye yardımcı olur, şirketler iş akışını inceleyebilir ve gerekli hacimleri kolayca ve israf etmeden yönetmek için dijital teknolojiyi kullanabilir. 

6. Dijital baskının yükselişinde mürekkep püskürtmenin rolü ne kadar büyüktü? 

Mürekkep püskürtme dijital baskının geleceğidir, çünkü hala büyümek, yenilik yapmak ve yeni pazar taleplerine uyum sağlamak için yer var. Mürekkep püskürtme şu anda doküman yönetimi açısından lazerle aynı özelliklere sahip olsa da, lazer teknik olarak zirve yapmış durumdadır. Lazer teknolojisi daha fazla ucuzlayamaz veya daha fazla yenilik yapamaz. Bu da mürekkep püskürtmenin dijital baskıdaki bir sonraki büyük trend olacağına işaret ediyor.

Şu anda çok benzer seviyelerde olmalarına rağmen mürekkep püskürtmenin her anlamda daha ileri gitme ihtimali bulunmaktadır. Mürekkep püskürtme devasa baskı hacimlerine sıçrama yapma potansiyeline sahiptir ve tek bir aygıtta daha fazla verimlilik sunar. 

7.Mürekkep püskürtmeli yazıcı kullanmak neden daha uygun maliyetli?

Bir mürekkep püskürtmeli aygıtta basılı içerik üretmek, aslında lazer gibi diğer dijital yazıcı türlerini kullanmaktan daha ucuz bir işlemdir. Bunun birden fazla sebebi var.
İlk olarak mürekkep her zaman tonerden daha ucuzdur ve mürekkep püskürtmeli makinelerde daha az enerji kullanılır. Ayrıca Mürekkep püskürtmeli cihazlarda
bulunan tambur ve ısıtıcı gibi bileşenler çok daha az bakım ve tamirat gerektiren parçalardır. 

Mürekkep püskürtme her zaman en ucuz seçenekti ancak yakın zamana kadar kalite o kadar düşüktü ki piyasada rağbet görmesi imkansızdı. Artık bu teknoloji öncekinden çok daha canlı renkler yaratabiliyor. Çünkü teknolojik gelişmeler mürekkep püskürtmenin teknik olarak gelişmesine ve mürekkep sızıntısı gibi sorunların ortadan
kaldırılmasına izin verdi. Kısacası, mürekkep püskürtme teknolojisi, lazer cihazların yüksek kalitesine daha düşük bir maliyete ulaşmaya çok yakın. 

8. Mürekkep püskürtme ve lazer nasıl karşılaştırılır?

Mürekkep püskürtme, lazerin sağladığı kalite düzeylerine her zamankinden daha yakın. Bununla birlikte, lazer asla mürekkep püskürtmenin hızına erişemeyecek.

Lazerin sahip olduğu bir diğer sınırlama da çalışabildiği baskı boyutudur. Mürekkep püskürtme her kağıt boyutuna kolayca uyum sağlayabilirken, baskı sayfasının boyutlarına bağlı olarak büyük miktarlarda tonerin ısıtılması gerektiğinden lazerde bu görev çok karmaşık ve maliyetli olur.

Mürekkep püskürtme farklı boyutlarda ve plastik gibi farklı malzemeler üzerine baskı yapmak isteyen şirketler için daha fazla çeşitlilik sunar. Mürekkep püskürtmeli aygıtlarda malzeme kullanımı çok yönlü ve esnektir. 

9. Daha yüksek verimlilik ve düşük maliyet dışında
mürekkep püskürtmenin diğer faydaları nelerdir?

Mürekkep püskürtmeli aygıtların enerji tüketim düzeyleri lazerdekinden önemli ölçüde düşük olduğu için daha fazla güç tasarrufu sağlar. Bakım gerektiren daha az hareketli
parçaya sahip oldukları ve daha düşük arıza veya bozulma oranlarına sahip oldukları için verimlilik oranları çok daha yüksektir. 

Üretim baskısı ayrıca şirketlerin değişken veriler yoluyla yatırım getirisini artırmak için baskının gücünden yararlanmasına olanak tanır. İçerik kişiselleştirme faktörü anahtar
görevi görür çünkü odağı baskıya geri döndürür. Şirketler, daha yüksek etkileşim aldıkları ve artan içerik özelleştirmesi ve yaratıcılık yoluyla daha fazla yatırım getirisi aldıklarını görünce, kârlı kalmaya devam etmek için baskı çıktılarını artırmak isteyeceklerdir. 

10. Mürekkep püskürtme lazerin kalitesini yakaladığında, lazerin pazardaki yerine ne olacak? Bu olasılık yakın mı?

Tahminim önümüzdeki beş yıl içinde mürekkep püskürtmedeki büyük oyuncuların lazerin kalite seviyelerini yakalayabileceği yönüne. Bu, mürekkep püskürtmenin birçok şirket için daha popüler bir seçim olma olasılığını artırsa bile, lazerin önemli olmayacağı anlamına gelmez.

Bununla birlikte, lazerin gelecekte hala gelişebileceği bir pazar segmenti olacaktır. Mürekkep püskürtmeli bir cihaz satın almaya gerek duymayan daha düşük bir çıktı adedine sahip küçük işletmeler tonere yönelecektir. Küçük ofis makineleri buna mükemmel bir örnektir. 

Buna ek olarak, baskı süreçlerinde çoğunlukla beyaz, altın veya gümüş gibi özel renkler kullanması gereken şirketler, bu görev için lazere güvenebilir. Mürekkep püskürtmeli
cihazlar yaygın kullanım alanında otorite sağlasa bile, toner cihazlar daha niş pazarlara yönelik özel çözümler üretebilir. 

11. Daha sürdürülebilir hale gelmek ve çevreye faydalı olmak isteyen bir şirket için mürekkep püskürtme en iyi seçenek midir? 

Mürekkep püskürtme, belirgin derecede düşük enerji tüketimi ve az sayıdaki bileşenleri nedeniyle lazere kıyasla daha çevre dostu bir baskı işlemidir. Biraz daha çevre dostu bir
seçenek arayan ve çevre için üzerine düşeni yapmak isteyen, daha yüksek baskı hacmine sahip herhangi bir şirket mürekkep püskürtmeli yazıcılardan memnun
kalacaktır.

Bu Kyocera için de çok önemli bir konudur. Şirket olarak, baskının çevre üzerindeki etkisinin en aza indirgenmesine katkıda bulunmak amacıyla mümkün olan en sürdürülebilir ürün ve hizmetleri sunmak için sürekli çalışıyoruz. 

12. Üretim baskı pazarı için ne gibi zorluklar beklenmektedir? 

Piyasa zorlukları açısından, mürekkep püskürtmenin şu anda karşı karşıya olduğu en büyük sorun, gelecekteki müşterileri, basılı sayfalarına daha fazla değer katmanın ne kadar önemli olduğu konusunda eğitmektir. 

Veri zekası hakkında bilgi dağıtımı ve gelecekteki müşterilere verileri birleştiren daha fazla yazılıma yatırım yapmaları gerektiğini göstermek de devam eden bir zorluktur. Bu
noktalar temelde bağlantılıdır ve Kyocera'da, bizim gibi satıcıların ve danışmanların bu pazarın büyümesini sağlamada önünde duran zorluklardan bazılarıdır.

13. Üretim baskısı sona ulaşmış bir pazar mı yoksa hala büyüyor mu?

Fikir, hacim olarak bakıldığında azalan bir pazardaki verimliliği en üst düzeye çıkarmak için baskı çıktılarını üretim baskısına kaydırmaktır. 

Dijital teknoloji şu anda dünya çapında tüm basılı çıktıların sadece küçük bir yüzdesini oluşturuyor, bu nedenle dijital için büyük bir büyüme perspektifi var. Dijital baskının
önümüzdeki birkaç yıl içinde çok daha büyük bir yüzde yakalayacağını öngörüyoruz. Beklentimiz, Dijital baskı ile üretilen baskı miktarının toplam pazarın neredeyse yarısına ulaşacağı yönünde. Yaklaşan olasılıkları düşünmek heyecan verici. 

Henüz üretim yazıcıları ile tanışmayan şirketler ve mevcut modellerini daha verimli modellerle güncellemek isteyen işletmeler, dijital üretim baskısındaki bu büyümenin temel itici güçleri olacak. Ne yazdırdığınızı doğrulamak için gelişmiş beta veri yönetimi
ve gelişmiş güvenlik özellikleri sunan cihazlar piyasaya sunulduklarında ve büyük bir ilgi yaratacaklar. 

14. Kyocera sektörde nasıl bir rol oynayacak? 

Mürekkep püskürtme cihazların dahil olduğu birçok pazar segmentinde büyük bir oyuncu olmayı umuyoruz. Temel hedeflerimizden bazıları çeşitli baskı teknolojilerini ve endüstrilerini araştırmak olacak.

Ayrıca, Kyocera donanımın ötesine geçmekte ve uzmanlığını baskının yazılım geliştirme tarafında da sunmaktadır. Veri entegrasyonunu çalışmalarımıza entegre ediyor ve mürekkep püskürtmeli baskı süreçlerinin tam donanımlı bir tedarikçisi olma yolunda ilerliyoruz. Diğer şirketler, yazılım ve veri zekası bileşeni için üçüncü taraflarla
çalışırken, biz Kyocera olarak, hem bu teknolojileri hem de donanım ürünlerini
kendi başımıza üretecek bilgi ve kabiliyete sahipiz.

Kyocera olarak, 20-30 Nisan 2021 tarihleri arasında Düsseldorf, Almanya’da düzenlenecek olan dünyanın en önemli baskı teknolojileri fuarı olan DRUPA 2020’ye* (Salon 6) katılacak ve bu sektörde yeniliği körükleyen ve üretim baskısına liderlik yapan
şirketler arasında yer alacağız.. 

laptop

TASKalfa Pro 15000c'yi keşfedin

Mürekkep püskürtmeli üretim yazıcımız TASKalfa Pro 15000c ile tanışın!

Çerezler ve gizliliğiniz

Web sitemizin nasıl kullanıldığını daha iyi anlayabilmemiz için web sitemizle etkileşimleri kolay ve etkili, istatistiksel yapmak ve reklamları sizin için uyarlamak amacıyla temel çerezleri kullanıyoruz. Aşağıdaki 'Tercihler' düğmesini kullanarak çerez tercihlerinizi seçebilir veya tüm çerezlere devam etmek için 'Kabul ediyorum' seçeneğini belirleyebilirsiniz.

Çerez tercihleri

Zorunlu alan

Web sitemizin düzgün çalıştığından emin olmak için veya ara sıra, isteğiniz üzerine bir hizmet sunmak (çerez tercihlerinizi yönetmek gibi) için çerezleri kullanıyoruz. Bu çerezler, tarayıcınızı engelleyecek şekilde ayarlamadığınız sürece her zaman etkindir; bu, web sitesinin bazı bölümlerinin beklendiği gibi çalışmasını engelleyebilir.

Zorunlu alan

Bu çerezler, web sitemizin performansını ölçmemize ve geliştirmemize olanak tanır.

Zorunlu alan

Bu çerezler yalnızca onayınızı vermeniz durumunda yerleştirilir. İlgi alanlarınıza göre içerik göstermek ve size kişiselleştirilmiş reklam göstermek için Web sitemizi nasıl tıklayıp ziyaret ettiğinizi takip etmek için Pazarlama çerezleri kullanıyoruz. Şu anda bu çerezleri kabul etmiyorsunuz. İsterseniz lütfen bu kutuyu işaretleyin.