Dili değiştir

Ülke değiştir

Hibrit çalışma ortamınızı güvenli hale getirecek 4 yöntem

Çalışanlarınızın verilere herhangi bir yerden erişebilmelerini nasıl sağlarsınız
Hibrit çalışan insan

İşletmeler yeni platformları hızla benimserken, çalışanlar da çok sayıda cihazdan, ağdan ve konumdan iş bilgilerine ve verilere erişerek yeni ve modern bir ofis düzenine uyum sağlamaya çalışıyor. Bu da, geleneksel çalışma alanlarından hibrit çalışma ortamlarına geçiş yapan işletmeler için bir dizi siber güvenlik sorunu demek. 

Hibrit çalışma ortamınızı güvenli hale getirip, hem şimdi hem de gelecekte veri ihlali riskini azaltmanın dört yolunu aşağıda bulabilirsiniz.

 

1. Mobil cihazların ve yazıcıların güvenliğini sağlayın 

Mobil cihazların ve yazıcların güvenliğini sağlamak, saldırganların bunları şirket ağınıza erişmek için kullanmasını önlemede hayati bir öneme sahiptir. Şirket bilgisayarlarının güvenliği halihazırda sağlanmış olsa da, çalışanlar, özellikle de uzaktan çalışıyorlarsa, kişisel cep telefonları ve ev ofis yazıcıları gibi saldırıya açık başka cihazlar da kullanıyor olabilirler.

Mobil cihazların güvenliğini nasıl sağlarsınız

Pek çok çalışan, e-postalar, paylaşılan dosyalar ve anlık iletiler de dahil olmak üzere tüm iş bilgilerine erişmek için cep telefonlarını kullanır. Gelişmiş güvenlik önlemleri olmadığı takdirde bu, verilerinizi kimlik avı dolandırıcılığına, kötü amaçlı mobil yazılımlara, uygulama veri kaçaklarına ve ağ saldırılarına açık hale getirir. 

Mobil cihazların güvenliğini sağlamak için, çalışma alanlarında, çalışanların iş için hangi kişisel cihazları kullanabilecekleri, bilgilere nasıl güvenli bir şekilde erişebilecekleri ve en iyi mobil güvenlik uygulamaları konusunda net bilgiler sağlayan bir mobil güvenlik veya kendi cihazını getir (BYOD) politikası oluşturulmalıdır.

Bilgi Teknolojileri departmanları aynı zamanda kötü amaçlı yazılımlardan koruma ve VPN gibi siber güvenlik çözümlerini uygulamalı, düzenli güvenlik denetimleri gerçekleştirmeli ve bir veri ihlali müdahale planı oluşturmalıdır.

Masaüstü cihazların güvenliğini nasıl sağlarsınız

Ev tipi çalışma ortamı yazıcıları, özellikle uzaktan çalışmaya ve hibrit iş yeri modellerine hızlı bir şekilde adapte olmuş işletmelerde çoğunlukla gözden kaçan bir güvenlik riskidir. Ev tipi yazıcılar, yüksek güvenlik donanımına sahip cihazlarla aynı düzeyde koruma sağlamadığı için ağınızı ve verilerinizi saldırıya açık hale getirir. Güvenlik açıkları arasında, yazdırma verilerine yetkisiz erişim, yetkisiz yapılandırma değişiklikleri, yazıcının diğer uygulamalar için bir saldırı noktası olarak kullanılması ve yazıcı manipülasyonu yer alır.

Yüksek güvenlik sunan cihazlar, bu saldırılara karşı koymak için ağ kimlik doğrulaması, veri şifreleme, üzerine yazma-silme ve parola erişimi gibi güçlü güvenlik özelliklerine sahiptir. Ayrıca, yüksek güvenlikli cihazlar daha ekonomik ve verimlidir.

 

2. Evde ve ofiste veri güvenliğinin sağlanması

İşletmeler, cihazların güvenliğini sağlamanın yanı sıra, verilerin güvenliğini sağlayabilmek için belirli adımları uygulayabilirler. Doküman Yönetim Sistemi (DMS) veya Kurumsal İçerik Yönetimi (ECM) gibi bir içerik hizmetleri çözümü kullanan işletmeler, veri güvenliğini iyileştirebilir ve aşağıdakileri sağlayarak saldırı riskini azaltabilir:

  • Erişim kontrolü ve izleme 
  • Bir kullanıcının bir doküman üzerinde gerçekleştirebileceği işlemleri sınırlayan özellik kontrolleri
  • Dijital dosyaların güvenli paylaşımı
  • Kullanıcı kimliği doğrulama
  • Veri şifreleme
  • Güvenli yedekleme, arşivleme ve depolama
  • Denetim izleri

 

3. Bulut tabanlı çözümlerin ve hizmetlerin güvence altına alınması 

Bulut yazılımlar ve hizmetler, erişilebilirlik ve ölçeklenebilirlik özelliklerinden ötürü hibrit çalışma alanlarında yaygın olarak kullanılır. Ancak pek çok işletme, bulut ortamının güvenliğinden yalnızca hizmet sağlayıcının sorumlu olduğu gibi yanlış bir inanışa sahiptir.

Gartner, 2025 yılına dek bulut güvenlik hatalarının yüzde 99'unun müşteri hatalarından kaynaklanıyor olacağını tahmin ediyor. Ayrıca, işletmeler herkese açık bulut kullanımlarını, yani ücretsiz bulut hizmeti kullanımlarını kontrol etmedikleri takdirde, bu platformlar üzerinden hassas verilerin paylaşılma olasılığı da yüksek olacaktır.

Bulut hizmet sağlayıcılar güvenli sistemler ve sunucular sağlamakla yükümlü olup, işletmeler de verilerinin güvende ve emniyette olmasını sağlamak zorundadır. 

İşletmeler, bulut ortamlarında bilgilerinin güvenliğini sağlamak üzere şu beş adımı uygulayabilirler:  

  • Mevcut veri ve doküman ortamınızı değerlendirin
  • Dosya erişimlerini izleyin, kontrol edin ve sınırlandırın
  • Ağ güvenliğinizin güncel olmasını sağlayın
  • Güçlü parolalar ve şifreler kullanın
  • Personelinizi siber güvenlik konusunda eğitin

 

4. Çalışanlarınızı siber güvenlik farkındalığı hakkında eğitin

Verizon'un 2019 Veri İhlali Araştırma Raporuna göre, mevcut saldırıların yüzde 33'ü sosyal mühendislik, yüzde 32'si ise kimlik avı içeriyordu. Ayrıca, yapılan hatalar vakaların yüzde 21'inde veri ihlaline neden olmuştu. Diğer bir deyişle çalışanlarınız, kötü bir niyetleri olmasa bile en muhtemel güvenlik riskinizdir.

Siber güvenlik farkındalık eğitimi, bir çalışanın eylemlerinin bir sonucu olarak veri ihlali riskini azaltmada çok önemlidir. Bu eğitim en az yılda bir kez yapılmalı ve aşağıdaki konuları içermelidir:

  • En iyi siber güvenlik uygulamaları, ör. güvenli parolalar ve iki faktörlü kimlik doğrulaması
  • Mevcut ve yaygın güvenlik tehditleri, ör. kimlik avı saldırılarının fark edilmesi
  • Siber güvenlikle ilgili iş yeri politikaları, ör. uzaktan çalışma, mobil güvenlik ve kendi cihazını kendin getir politikaları

Hibrit bir çalışma ortamı oluştururken güvenlik; üretkenlik, işbirliği, ölçeklenebilirlik ve esneklik gibi diğer faktörlerle birlikte göz önünde bulundurulması gereken önemli bir faktördür. 

Çalışan insanlar

Akıllı ve hibrit ofisler hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz?

Nasıl başlayacağınızı öğrenmek için bu e-kitabı indirin. 

Çalışma alanlarınızı akıllı hale getirin.

Dijital dönüşümün hayatınızı nasıl kolaylaştıracağını öğrenin. Bilgi ve iletişim teknolojileri çözümlerimiz ile akıllı işletmelerin yol haritasını sunuyoruz.

Çerezler ve gizliliğiniz

Web sitemizin düzgün çalışmasını sağlamak için temel çerezleri kullanıyoruz. İstatistiksel çerezler, web sitemizin nasıl kullanıldığını daha iyi anlamamıza yardımcı olur ve pazarlama çerezleri, içeriği web sitemizin ziyaretçilerine daha iyi uyarlamamıza olanak tanır. Aşağıdaki 'Tercihlerinizi yönetin' düğmesini kullanarak çerez tercihlerinizi seçebilir veya tüm çerezlerle devam etmek için 'Tüm çerezleri kabul et' seçeneğini belirleyebilirsiniz. 'Tüm çerezleri kabul et' seçeneğini seçerek bu çerezlerin cihazınızda saklanmasını kabul etmiş olursunuz. 'Yalnızca gerekli çerezleri kabul et' seçeneğini seçerek bu çerezleri reddedebilirsiniz, bu durumda yalnızca web sitemizin cihazınızda doğru şekilde görüntülenmesi için gerekli olan çerezleri yerleştirmemize izin vermiş olursunuz.

Çerez tercihleri

Zorunlu alan

Web sitemizin düzgün çalıştığından emin olmak için veya ara sıra, isteğiniz üzerine bir hizmet sunmak (çerez tercihlerinizi yönetmek gibi) için çerezleri kullanıyoruz. Bu çerezler, tarayıcınızı engelleyecek şekilde ayarlamadığınız sürece her zaman etkindir; bu, web sitesinin bazı bölümlerinin beklendiği gibi çalışmasını engelleyebilir.

Zorunlu alan

Bu çerezler, web sitemizin performansını ölçmemize ve geliştirmemize olanak tanır.

Zorunlu alan

Bu çerezler yalnızca onayınızı vermeniz durumunda yerleştirilir. İlgi alanlarınıza göre içerik göstermek ve size kişiselleştirilmiş reklam göstermek için Web sitemizi nasıl tıklayıp ziyaret ettiğinizi takip etmek için Pazarlama çerezleri kullanıyoruz. Şu anda bu çerezleri kabul etmiyorsunuz. İsterseniz lütfen bu kutuyu işaretleyin.