Dili değiştir
Ülke değiştir

RPA: İşletmenin geleceği

RPA teknolojisi, Dijital dönüşüme hız katıyor.
RPA çalışma

Tüm dünyayı derinden etkileyen Covid-19'la birlikte birlikte kendimizi  yüzeysel değil, yapısal olarak değişen yeni bir dünyada bulduk. Hangi ürün ve hizmetleri kullandığımız, bunlara nasıl eriştiğimiz, hangi lokasyondan çalıştığımız ve birbirimizle nasıl iletişim kurduğumuz, bir yıl öncesinden tamamen farklı. Bu yeni alışkanlıklar, Covid-19 gündemimizden çıktıktan sonra da bizimle olacak.

Artık deneyimlere yoğun şekilde odaklanıyoruz, içinde yaşadığımız süreç daha önce hiç düşünmeden yaptığımız işlerin her adımına odaklanmayı, bunları kurgulamayı
zorunlu kıldı. Şirketlerin sundukları hizmet ya da deneyimleri tekrar gözden geçirmeleri de kaçınılmaz oldu.

Peki bu yeni döneme adapte olurken neleri göz önünde tutmalı?

Teknoloji geliştikçe tüm işletmeler dijital bir dönüşümden geçiyor. Dijital dönüşüm, dijital teknolojilerin entegrasyonu ile şirketlerin iş yapış şekil ve kültürünün gelişip değişmesini tanımlayan bir ifadedir.

Doğru iş birliği modelleriyle verimliliklerini artırmaya yönelen şirketler için bu süreçte dijital çalışanlar da kaçınılmaz oldu. 

RPA Nedir?

Sürekli gelişen ve kendini yenileyen bir teknoloji olan RPA (Robotic Process Automation - Robotik Süreç Otomasyonu) aynı ve tekrarlayan süreçlere sahip görevleri gerçekleştirebilen bir bot yazılımıdır. Bu botlar, faturalama, sipariş ve talep işleme, insan kaynakları (İK) süreçleri, veri aktarımı ve geçişi gibi görevleri otomatik olarak gerçekleştirebilir . Bu örneklere ek olarak, otomasyona uygun tüm görevler RPA sistemlerine entegre edilebilir. 

Neden RPA?

Geleneksel otomasyon, öncelikle programlamaya dayanır ve farklı sistemleri entegre etmek için API'ler ve diğer entegrasyon yöntemlerini gerektirir. Fakat RPA, bir kullanıcının kullanıcı arabirimi düzeyinde eylemlerini taklit eder. RPA sistemleri kullanıcı eylemlerini taklit ettiğinden ve robot adımları tam olarak uygulayabildiğinden, uygulamanın karmaşıklığı konusunda endişelenmenize gerek yoktur.

Tıpkı insanlar gibi görevler gerçekleştirebilen RPA sistemleri, bu özellikleri sayesinde belirli bir kullanıcı için özelleştirilebilir. Örneğin; bot bir e-postayı okuyabilir, bilgi alabilir ve e-postayı yanıtlayabilir. Verilerin takibini sistem bağımsız yapıp, ilgili işlemleri gerçekleştirebilir.

man and woman

RPA dijital dönüşümü nasıl destekliyor?

İşletmeler için dijital dönüşümün en önemli avantajı maliyetlerin düşürülmesidir. Şirketler, RPA sistemleri ile yapılan veri analizleri sayesinde iş modellerinin performansı ve iş akışları hakkında bilgi edinebilir . Bu analizler sayesinde doğru aksiyonları alabilirler.

Özellikle RPA yazılımı, operasyonlarınızda yaklaşık %25 ile% 60 arasında maliyet tasarrufu sağlar. RPA sistemlerinin gerçekleştirdiği görevler sayesinde, çalışanların üzerindeki birçok iş yükü ortadan kalkacaktır. Bu nedenle çalışanlar satış, pazarlama ve müşteri memnuniyeti gibi daha önemli görevler üzerinde çalışarak işletmenin değerini artırabilir.

RPA yazılımının sağladığı verimlilik, uyumluluk ve uyarlanabilirlik , iş süreçlerinin kolayca dijitale dönüştürülmesini ve iyileştirilmesini sağlarken, iş değerini ve müşteri memnuniyetini de artırmaktadır. Bu özelliği ile RPA, herhangi bir sektörde dijital dönüşümde en iyi araçlardan biri olduğunu göstermektedir. 

RPA Sistemlerinin kullanımı

RPA, kolay "kaydet ve oynat" tipi otomasyona odaklanır ve geleneksel otomasyona kıyasla daha hızlı bir geri dönüş süresine sahiptir. RPA, kullanıcıların fiziksel makinelere ihtiyaç duymadan atanmış görevleri gerçekleştirebilen yüzlerce veya binlerce sanal
makineye iş atamasına olanak tanır.RPA sistemleri, son kullanıcıların değişiklik yapabileceği şekilde tasarlanmıştır. Böylelikle ihtiyaca göre hızlı ve kısıtlama olmaksızın güncellenebilir.

RPA teknolojisi, yalnızca diğer görevlere ayırmak için daha fazla vakti olan çalışanların verimliliğini artırmakla kalmaz, aynı zamanda insan hatası olasılığını neredeyse tamamen ortadan kaldırarak işletmeye daha fazla zaman, para ve kaynak tasarrufu sağladığından verimliliği de artırır.

Siz de işletmenizde dijital dönüşüme hazırsanız hemen bizimle iletişime geçin.

İçerik Hizmetleri dijital dönüşümü destekliyor

Modern iş ortamımızda başarının anahtarı, verilerden değer elde etmek için doğru teknolojiyi kullanmaktır.

  • Dijital Çağda Üç Önemli Zorluk

    Basılı içeriklerini kişiselleştirenler daha yüksek gelir elde eder, zaman ve para tasarrufu sağlar.

  • Avantaj Sağlamak: İçerik Hizmetleri Nedir?

    Birçok işletme, işyerinde İçerik Hizmetleri’ni uygulamanın getirdiği sayısız avantajın farkında değil.

  • kurumsal içerik

    Kurumsal İçerik ve İş Süreçleri Yönetimi

    Veri yakalama, iş süreçleri yönetimi ve doküman yönetimi süreçlerini kapsayan Kurumsal İçerik ve İş Süreçleri Yönetimi çözümleriyle tanışın.

Çerezler ve gizliliğiniz

Web sitemizin nasıl kullanıldığını daha iyi anlayabilmemiz için web sitemizle etkileşimleri kolay ve etkili, istatistiksel yapmak ve reklamları sizin için uyarlamak amacıyla temel çerezleri kullanıyoruz. Aşağıdaki 'Tercihler' düğmesini kullanarak çerez tercihlerinizi seçebilir veya tüm çerezlere devam etmek için 'Kabul ediyorum' seçeneğini belirleyebilirsiniz.

Çerez tercihleri

Zorunlu alan

Web sitemizin düzgün çalıştığından emin olmak için veya ara sıra, isteğiniz üzerine bir hizmet sunmak (çerez tercihlerinizi yönetmek gibi) için çerezleri kullanıyoruz. Bu çerezler, tarayıcınızı engelleyecek şekilde ayarlamadığınız sürece her zaman etkindir; bu, web sitesinin bazı bölümlerinin beklendiği gibi çalışmasını engelleyebilir.

Zorunlu alan

Bu çerezler, web sitemizin performansını ölçmemize ve geliştirmemize olanak tanır.

Zorunlu alan

Bu çerezler yalnızca onayınızı vermeniz durumunda yerleştirilir. İlgi alanlarınıza göre içerik göstermek ve size kişiselleştirilmiş reklam göstermek için Web sitemizi nasıl tıklayıp ziyaret ettiğinizi takip etmek için Pazarlama çerezleri kullanıyoruz. Şu anda bu çerezleri kabul etmiyorsunuz. İsterseniz lütfen bu kutuyu işaretleyin.