Dili değiştir
Ülke değiştir

Çalışanlarınızı dijital dönüşümünüze nasıl dahil edebilirsiniz?

Çalışanlarınızla yüksek etkileşim başarı şansınızı arttıracaktır
women talking

Dijital dönüşüm her yerde işletmeler için bir öncelik haline geldi. CEO'lar, rakiplerinden önde olmak için yeni teknolojilerin ve trendlerin sağladığı avantajlardan ne kadar acilen yararlanmaları gerektiğini fark ettiler. Sonuç olarak, dijital dönüşüm artık bir iş stratejisi oluşturulurken dikkate alınan en büyük faktörlerden biridir.

Bununla birlikte, dijital dönüşüm projelerinin büyük çoğunluğu hayal kırıklığıyla sonuçlanmaktadır. Couchbase tarafından yakın zamanda yapılan bir ankette, katılımcıların% 81'i projelerinin başarısız olduğunu, önemli bir gecikme yaşadığını veya son 12 ayda geri ölçeklendiğini bildirdi. Bu kadar endişe verici derecede düşük başarı oranları büyük ölçüde zayıf planlama ve değişimin ölçeğini küçümsemeyle ilişkilendirilebilir, ancak dijital dönüşüme daha yaygın bir engel, çalışanlarınızın bunu benimsemesini sağlamaktır.

IDC'ye göre, 2020 yılına kadar dünyanın en büyük kamu şirketlerinin yaklaşık üçte birinin gelirlerinin en az% 10'unu dijital stratejilere harcaması bekleniyor. Ancak dönüşüm sadece yeni teknolojiye yatırım yapmaktan daha fazlasıdır. Unutmayın, tüm işinizi etkileyecek ve bu nedenle başarılı olma şansına sahip olmak için tamamen yeni bir kültür benimsemeniz gerekecek. Çalışanlarınızı başlangıçta devreye sokmak, onları meşgul etmek, motive etmek ve üretken tutmak önemlidir. Ama nasıl?

Dijital bir kültür oluşturun

Tüm işbirliği projelerinde olduğu gibi, iletişim başarının anahtarıdır. İşletmeler, dönüşüm süreci öncesinde ve sırasında her düzeyde çalışanlar arasında açık iletişime teşvik etmelidir. 

Çalışanlarınızın işin içinde hissetmesini sağlamak önemlidir, böylece geri bildirimde bulunmaları veya endişelerini paylaşmaları için iletişim kanalları oluşturabilirsiniz. Güçlü bir topluluk oluşturmak, çalışanlarınızın birbirlerinden öğrenmelerine yardımcı olacak ve böylece tüm şirket deneyimlerinden yararlanabilmeleri için bireysel bilgileri, başarıları ve başarısızlıkları paylaşmalarını sağlayacaktır.

Çalışanlarınız da bu döngüde olmaktan memnun olacaktır. Öncelikle bu, dijital dönüşümün nedenlerini değil, aynı zamanda hedeflerinizi ve neden herkesin işbirliğine ihtiyacınız olduğunu açıklamak anlamına gelir. McKinsey'e göre, bir değişim hikayesini bu şekilde ileten işletmeler, dönüşüm yolculuklarında başarılı olma olasılıklarının üç katından fazla.

Eğitim ve destek sağlama

Çalışanlarınız yeni dijital araçlarını etkin bir şekilde kullanamıyorsa, sonuç olarak memnuniyet, motivasyon ve üretkenliğin düşmesini bekleyebilirsiniz.

Çalışanlarınızın birçoğu bu değişime hemen uyum sağlayamayabilirler. Bu nedenle herkese eğitim verilmelidir. Şirket için anketler veya görüşmeler, her bireyin ne tür bir eğitime ihtiyacı olduğunu belirlemenize yardımcı olabilir. Ayrıca, çalışanlarınıza hangi görevleri sayısallaştırmak istediklerini sorma fırsatını yakalayabilirsiniz; McKinsey'e göre, bu yaklaşımı takip eden işletmelerin başarılı olma olasılığı 1.4 kat daha fazla.

En iyi öğrenmenin sıklıkla hata yaptığımızda gerçekleştiğini unutmamaya çalışın. Deneyler teşvik edilmeli ve başarısızlık cezalandırılmamalıdır. Çalışanlarınızın korkmadan öğrenmelerini sağlayan bir güven ortamı yaratın.

Herkes kazanır

Çalışanlarınızı gerçekten kazanmak için onlara dijital teknolojilerin uygulanmasının işlerini nasıl daha kolay ve tatmin edici hale getireceğini gösterin.

Dijitale geçiş, veri yönetimi stratejinizde devrim yaratacak ve çalışanlarınızın görevlerini daha verimli bir şekilde yerine getirebilmeleri için ihtiyaç duydukları bilgileri anında bulmalarını sağlayacaktır. Tüm şirketiniz çalışanlarınıza en iyi araçları vermekten ve onlara nasıl doğru kullanılacağını öğretmekten fayda sağlayacaktır. Artan üretkenlik ve iş başarısının bonus devir etkisi ile memnuniyet ve motivasyon seviyeleri yükselecektir.

Şirket hedeflerini çalışanlarınızın kişisel hedefleriyle uyumlu hale getirmek, katılımı artırmanın başka bir yoludur. Bazı şirketler, dönüşümü başarılı kılmak ve çalışanlar tarafından yapılan önemli katkıyı tanımak için çifte amaca hizmet eden olağanüstü performans için bireylere veya departmanlara ödüller sunar.

Yüksek hızlı bağlantılara sahip bulut

Çalışanlarınız teknede olmadan dijital dönüşümünüzün en olası sonucu başarısızlıktır. Bu yüzden onları baştan beri dahil etmek zorunludur.

Sadece yenilikçi teknolojiye yatırım yapmak yeterli değildir, bunun yerine dijital çağa uygun yepyeni bir şirket kültürü geliştirmeniz gerekir. Bu, çalışanlarınızı dönüşümün nedenleri hakkında bilgilendirmeyi ve bunu nasıl yapmak istediğinizi açıklamayı içeren iletişim ile başlar. Hepsi hevesli olmayacak, ancak etkili iletişim ve eğitim, sahip olabilecekleri endişelerin giderilmesine yardımcı olacaktır. Yeni teknolojiyi ve faydalarını anladıktan sonra, çalışanlarınız dijital dönüşüm yolculuğunuzda başarıyı sağlayacak itici güç haline gelecektir.

Hayatımızı daha iyi hale getiren yenilik

Dijital çağda, teknoloji hayatı herkes için daha kolay ve daha güvenli hale getirmek için toplumun her alanına yönelecektir.

  • Nesnelerin internetinin ötesine geçmek

    IoT'den en iyi şekilde yararlanmak için potansiyel kullanımları tanımlamanız ve nasıl uygulayacağınızı dikkatlice planlamanız gerekir.

  • Elektrikli araçlar için süper hızlı şarj

    Yeni şarj istasyonları, gerekli altyapıyı genişleterek elektrikli araçların benimsenmesine yardımcı olacaktır.

  • Dijital platformların yeni iş modelleri

    Birçok modern şirket, çok farklı bir yaklaşım gerektiren doğrudan ürün veya hizmet sunmak yerine platformlar oluşturmaya çalışır.

Çerezler ve gizliliğiniz

Web sitemizin nasıl kullanıldığını daha iyi anlayabilmemiz için web sitemizle etkileşimleri kolay ve etkili, istatistiksel yapmak ve reklamları sizin için uyarlamak amacıyla temel çerezleri kullanıyoruz. Aşağıdaki 'Tercihler' düğmesini kullanarak çerez tercihlerinizi seçebilir veya tüm çerezlere devam etmek için 'Kabul ediyorum' seçeneğini belirleyebilirsiniz.

Çerez tercihleri

Web sitemizin düzgün çalıştığından emin olmak için veya ara sıra, isteğiniz üzerine bir hizmet sunmak (çerez tercihlerinizi yönetmek gibi) için çerezleri kullanıyoruz. Bu çerezler, tarayıcınızı engelleyecek şekilde ayarlamadığınız sürece her zaman etkindir; bu, web sitesinin bazı bölümlerinin beklendiği gibi çalışmasını engelleyebilir.

Bu çerezler, web sitemizin performansını ölçmemize ve geliştirmemize olanak tanır.

Bu çerezler yalnızca onayınızı vermeniz durumunda yerleştirilir. İlgi alanlarınıza göre içerik göstermek ve size kişiselleştirilmiş reklam göstermek için Web sitemizi nasıl tıklayıp ziyaret ettiğinizi takip etmek için Pazarlama çerezleri kullanıyoruz. Şu anda bu çerezleri kabul etmiyorsunuz. İsterseniz lütfen bu kutuyu işaretleyin.