Bizi Facebook'tan Takip Edin Bizi Twitter'dan Takip Edin Bizi YouTube'dan Takip Edin Bizi LinkedIN'den Takip Edin

Mobil Teknolojiler İşletmeleri Nasıl Değiştiriyor?

Mobil cihazlar ve bunlarla bağlantılı olarak gelişimini sürdüren mobilite; şüphesiz dijital dönüşüm çağının ayrılmaz bir parçasını oluşturuyor. Yapılan araştırmalar;  2018 yılında dünya çapında internete kablosuz bağlantı yoluyla erişen cihaz sayısının 9 milyara yaklaşabileceğini öngörüyor. Yalnızca bu rakam bile işletmelerin mobil cihaz ve teknolojileri yalnızca tanımaları değil, onları çalışma biçimlerine büsbütün entegre etmeleri için yeterli bir sebep olarak görünüyor. Peki; mobil teknolojiler dahil oldukları işletmeleri, iş yerlerinin yapısını ve çalışma biçimlerini nasıl etkiliyorlar?

1. Yüksek Düzeyde İşbirliği İmkanı

Bir işletmenin farklı bölgelerde faaliyet gösteren ofisleri, farklı yerlerde bulunan çalışanları ve/veya ülkenin ya da dünyanın farklı kesimlerindeki müşterileri/iş ortakları arasındaki iletişim ve işbirliği; mobilite ve bulut teknolojileri sayesinde geçtiğimiz dönemlerde hayal edilebilenin ötesinde gelişiyor. Günümüzde çalışanlar, dünyanın diğer ucundaki çalışma arkadaşlarıyla mobil cihazlar aracılığıyla ortak toplantılar düzenleyebiliyorlar. Zaman ve mekanın koyduğu sınırların ortadan kalkması çalışanlar, müşteriler ve tedarikçiler arasında hiç olmadığı kadar gelişmiş bir işbirliği ortamının sağlanmasına olanak tanıyor.

2. İşgücü Esnekliğinin Artması

Günümüzün hızlı rekabet ortamında, çalışanlarına yüksek düzeyde esneklik imkanı tanıyabilen işletmeler, piyasada rakiplerinin bir adım önüne geçiyorlar. Mobil çözümler, cihazlar ve bunlarla bağlantılı teknolojiler ise bu esnekliğin başlıca kaynaklarından biri oldukları gibi; esnek çalışmanın işletme kültürü içinde sağlam bir yer edinmesine de yardımcı oluyorlar. Çalışanlara işletme tarafından sağlanan ya da bizzat çalışanlara ait olan mobil cihazlarla bunlara yüklenen mobil yazılımlar sayesinde, bilginin “fiziksel iş yerinden” bağımsız olarak üretilmesi, paylaşılması ve depolanması mümkün hale geliyor.

3. Gelişmiş Müşteri Deneyimi

Modern çalışma biçimlerine entegre edilen mobil teknolojiler, dijital dönüşümün ortaya çıkardığı nesnelerin interneti gibi kavramlarla bir araya geldiklerinde hem çalışanların, hem de müşterilerin ihtiyaçlarının kişiselleştirilmiş, nokta atışı yöntemlerle optimize edilmesine olanak tanıyorlar. Günümüzde işletmelerin kendilerine has ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilebilen mobil iş uygulamaları ve çözümler, müşterilerin belli tercih ve özelliklerini değerlendirip bunlara göre kişiselleştirilebildikleri gibi, çevrimiçi birer müşteri iletişimi geliştirme / memnuniyet ölçme aracı olarak da kullanılabiliyorlar.

4. Nitelikli İşgücünü Cezbetme Olanağı

Günümüz işgücü piyasasına dahil olan çalışanların pek çoğu, mobil teknolojiler de dahil olmak üzere genel teknolojik gelişmelerin kendilerini daha verimli hale getirdiğini düşünüyor. Yapılan araştırmalar; özellikle günümüz nitelikli işgücünün büyük bir kısmını oluşturan Y kuşağına dahil olan kişilerin iş tercihlerinde işletmelerin çalışanlarına sağladıkları mobil imkanları ve esneklik olanaklarını dikkate aldıklarını ortaya kanıtlıyor. Bu sebeple, mobilitenin tanıdığı imkanları birer maliyet unsuru olarak gören ve mobil teknolojileri sistemlerine entegre etmekten kaçınan işletmeler yalnızca muhtemel verimlilik artışı fırsatlarını kaçırmakla kalmıyor, aynı zamanda nitelikli işgücü için cazip birer seçenek olmaktan da uzaklaşıyorlar.

 

 

 

Scroll to top